Чи можна ознайомлювати працівників з наказами онлайн – Держпраці

З розвитком технологій, на фоні пандемії Ковид-19 та особливо, після військового вторгнення, трудові правовідносини в Україні значною мірою перейшли в онлайн-простір. Слід відзначити, що трудове законодавство не завжди «встигає» за фактичним станом трудових відносин, а тому, у роботодавців часто виникають запитання про те, яку їх частину можливо перенести у цифровий електронний формат не порушуючи вимоги КЗпПУ.

Одне з таких питань – чи можна ознайомлювати працівників з наказами роботодавця в електронному форматі онлайн, чи необхідне ознайомлення з паперовим форматом наказу з проставлянням на ньому підписів про ознайомлення.

Державна служба з питань праці нагадала, що в період дії воєнного стану сторони трудового договору можуть домовитися про альтернативні способи створення, пересилання і зберігання наказів (розпоряджень) роботодавця, повідомлень та інших документів з питань трудових відносин та про будь-який інший доступний спосіб електронної комунікації, який обрано за згодою сторін (між роботодавцем та працівником).

Отже, роботодавець може інформувати працівників про накази, повідомлення щодо звільнення чи інші документи, пов’язані з їхніми правами та обов’язками, через електронні мережі, за умови, що такий спосіб комунікації погоджений між роботодавцем та працівниками.

Зверніть увагу:

Передбачити можливості використання електронно-комунікаційних мереж можна у трудовому договорі.

На підприємстві також можуть бути затверджені відповідні положення про організацію документообігу, які передбачатимуть і електронно-комунікаційні способи взаємодії роботодавця та працівників.

Важливо: Існує виняток! До працівників тільки під підпис доводиться інформація про наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуті, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги й компенсації за роботу в таких умовах, відповідно до законодавства і колективного договору.