Міністерство оборони вчора повідомило про те, що у застосунку «Резерв+»запустилась можливість отримати відстрочку для батьків дітей з інвалідністю та надало роз’яснення щодо причин, з яких користувач може отримати відмову в оформленні цієї відстрочки онлайн.
У відомстві пояснили, що «Резерв+» автоматично перевіряє інформацію в державних реєстрах, а користувач отримує результат у смартфоні. Застосунок сам перевіряє інформацію для батьків дітей з інвалідністю шляхом обміну даними між державними реєстрами, зокрема він використовує дані з реєстрів Мінсоцполітики, ДРАЦС та Пенсійного фонду. Цей автоматизований процес зазвичай займає лише кілька годин і не потребує збору довідок.
Головна умова для батьків дітей з інвалідністю, які подали заявку на онлайвідстрочку через «Резерв+» – щоб інформація про встановлену інвалідність має бути чинна та внесена до інформаційних систем Міністерства соціальної політики, сім’ї та єдності.
Якщо у наданні відстрочки відмовлено
Застосунок «Резерв+» може відмовити в оформленні відстрочки. Як пояснюють в Міноборони, найчастіша причина відмови – в держреєстрах відсутні або неповні дані про дитину чи її інвалідність.
Оновити дані про дитину та її інвалідність можна:
– Онлайн, через Електронний кабінет особи з інвалідністю. В тому разі, коли дитина ще не зареєстрована в системі, спочатку необхідно її там зареєструвати.
– Через відповідні установи. Повідомлення з відмовою в Резерв+ підкаже, куди звернутися – до найближчого центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), органу соціального захисту населення (ОСЗН) за місцем проживання чи до Пенсійного Фонду (ПФУ).
При зверненні до ЦНАП або ОСЗН для оновлення даних про інвалідність дитини слід мати з собою такі документи:
- свідоцтво про народження або ID-картка дитини;
- РНОКПП дитини (якщо є);
- пенсійне посвідчення (якщо є);
- якщо дитина неповнолітня – медичний висновок про інвалідність (форма № 080/о);
- якщо дитина повнолітня – довідка до акта огляду МСЕК (форма № 157-1/о);
- РНОКПП одного з батьків;
- витяг про зареєстроване місце проживання.
Зверніть увагу: Якщо здійснюєте оновлення даних через Електронний кабінет особи з інвалідністю, тоді буде достатньо скан-копій цих документів.
Ще одна з можливих причин відмови при оформленні будь-якого виду відстрочок у застосунку «Резерв+» – держреєстри тимчасово недоступні (до прикладу, під час проведення в тому чи іншому реєстрі технічних робіт). В такому разі слід просто повторити свій запит на отримання відстрочки пізніше.
Зверніть увагу: записи про інвалідність у реєстрах мають бути чинними. Якщо строк дії документа про інвалідність закінчився і дитина не пройшла переогляд, послуга буде недоступна. У такому разі оновлювати дані не потрібно – подати запит можна буде після отримання нового документа.