Кібератака на реєстри Мінюсту – як працюють нотаріуси, РАЦС, сервісні центри МВС та інші установи

19 грудня внаслідок кібератаки хакерських угруповань пов’язаних з Головним управлінням Генштабу збройних сил країни-агресора росії постраждали державні реєстри Міністерстваюстиції України у тому числі: реєстр прав на нерухому майно, реєстр актів цивільного стану громадян, реєстр ФОП та юридичних осіб, тощо.

Загалом, під атаку попало багато баз даних, що призвело до тимчасового припинення роботи Єдиних і Державних реєстрів, які перебувають у компетенції Мінюсту.

Як працюють установи, які використовують бази даних та реєстри Мінюсту?

Нотаріуси – призупинено надання значної кількості нотаріальних послуг

Нотаріуси та нотаріальні контори працюють, але зі значними обмеженнями. Нотаріальні дії, які не потребують перевірки даних з реєстрів, будуть здійснюватися на папері, наприклад: реєстрація заповітів, змін до них, спадкових договорів та змін до них, дублікати про нотаріальне посвідчення довіреностей, посвідчення справжності підпису, тощо. Однак, більшість значимих нотаріальних дій пов’язана з необхідністю використання реєстрів нерухомого/рухомого майна, застави, арештів на майно, заборон на відчуження майна. тощо.

Строки відновлення роботи держреєстрів ще невідомі, однак за словами Міністра Юстиції О.Стефанишиної, відновлення Реєстру нерухомості триватиме до 2 тижнів.

Сервісні центри МВС – призупинили надання низки послуг:

Наразі недоступні реєстраційні послуги з ТЗ, повʼязані зі зміною власника:

  • за договором купівлі-продажу, укладеним в сервісному центрі МВС, у субʼєктів господарювання, у нотаріуса, в ЦНАПі та через Дію;
  • за договором дарування, міни, ТЗ отриманих у спадщину;
  • за договором лізингу, біржовою угодою;
  • вибракування.

Доступними залишаються послуги: перша реєстрація ТЗ (нових та ввезених з-за кордону), встановлення ГБО, екзаменаційні послуги (прийом іспитів, видача посвідчення водія), заміна та відновлення посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію ТЗ та деякі інші послуги

Терміни відновлення роботи реєстрів, які використовує МВС поки невідомі.

Органи РАЦС (реєстрації актів цивільного стану)– працюють

Органи реєстрації актів цивільного стану працюють на паперових носіях.

За твердженням Міністра юстиції наразі немає жодних обмежень для реєстрації актів цивільного стану, всі акти цивільного стану про народження, смерть, одруження, тощо можуть здійснюватись за допомогою паперових носіїв.

Однак, ми ж розуміємо, що за актом народження, смерті та деяких інших, на підставі документу виданого РАЦС повинні здійснюватись певні соціальні виплати. І з цим буде затримка, бо всі соціальні виплати, пов’язані з настанням актів цивільного стану здійснюються на підставі заяв, які будуть розглянуті після відновлення реєстрів.

Кібератака на державні реєстри