Кабінет Міністрів України уточнив порядок скасування реєстрації місця проживання, яку традиційно називають «пропискою». Уряд чітко визначив перелік випадків, коли така реєстрація визнається недійсною.
Відповідні зміни передбачені постановою №1665, якою оновлено процедури декларування, реєстрації та анулювання відомостей про місце проживання.
Коли можуть анулювати реєстрацію місця проживання
Основною підставою для скасування реєстрації є порушення вимог законодавства під час її оформлення. Якщо з’ясується, що були подані недостовірні відомості або допущені процедурні помилки, орган реєстрації зобов’язаний провести перевірку.
При цьому автоматичного «виписування» не передбачено: спочатку формується офіційний висновок, і лише після цього ухвалюється рішення про анулювання.
Недійсний паспорт — причина для скасування реєстрації
Якщо паспорт, на підставі якого було здійснено реєстрацію, визнають недійсним (зокрема за рішенням Державної міграційної служби), або якщо Міністерство юстиції анулює відповідний актовий запис цивільного стану, реєстрація місця проживання підлягає автоматичному скасуванню.
Реєстрація дітей після анулювання прописки батьків
Нові правила передбачають так звану «ланцюгову реакцію». У разі скасування реєстрації місця проживання батьків або законних представників автоматично втрачають чинність і записи щодо місця проживання їхніх дітей.
Це правило поширюється навіть на повнолітніх дітей, якщо їхня реєстрація була оформлена на підставі того самого документа, який згодом визнали недійсним, повідомляє «Судово-юридична газета».
Як інформуватимуть про скасування реєстрації
Для оперативного сповіщення громадян уряд запровадив Push-повідомлення у застосунку «Дія». Повідомлення надходитимуть особам від 14 років за умови внесення їхніх персональних даних та реєстраційного номера облікової картки платника податків до реєстру територіальної громади.