В Міністерстві юстиції роз’яснили куди і як звернутись для отримання архівної довідки про народження, шлюб, розлучення чи смерть в Україні.
Документи державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС), зокрема метричні книги та актові записи щодо народження, смерті, укладення та розірвання шлюбу та інших актів громадянського стану зберігаються у відділах ДРАЦС до 75 років, а далі передаються на постійне зберігання до державних архівів після завершення 75-річного терміну їх зберігання.
Таким чином, якщо потрібно отримати довідку про смерть, народження, укладення шлюбу чи розлучення:
якщо з моменту складання актового запису пройшло менше 75 років, слід звертатися до відповідного відділу ДРАЦС за місцем проживання;
в тому разі, коли 75-річний термін вже минув, документи щодо актів громадянського стану слід запитувати від державного архіву відповідної області або міста Києва.
Заявку на отримання архівної довідки щодо актів громадянського стану, які було складено понад 75 років назад, можна подати кількома способами:
- особисто до відповідного архіву,
- надіславши запит поштою,
- в електронній формі.
У запиті на отримання архівної довідки слід зазначити:
- ПІБ;
- дату та місце події (народження, шлюбу, розлучення чи смерті – залежно від змісту запиту);
- тип документа, який потрібен (наприклад, свідоцтво про шлюб, про народження, тощо);
- контактну інформацію (електронну пошту або номер телефону).
Звернення щодо отримання архівної довідки розглядається 30 календарних днів. Цей строк, у складних випадках, може бути подовжено до 45 днів.
Зверніть увагу: Якщо архів, з якого вам потрібно отримати довідку, розташований на ТОТ і не може виконати запит, тоді довідку може видати інша архівна установа, яку Державна архівна служба України призначила тимчасовим зберігачем архівного фонду з окупованих територій.