Пресслужба Минекономіки повідомила про те, що Урядом затверджено нові правила торговельного обслуговування населення. Оновлені правила спрямовані на забезпечення кращої поінформованності і захист споживачів та безбар’єрність – забезпечення доступності магазинів та закладів громадського харчування для людей з інвалідністю.
Документ передбачає більш чіткі правила для торгівлі, посилює захист споживачів у сфері мережевої торгівлі. В рамках реалізації безбар’єрності jновлені правила містять вимоги щодо забезпечення доступності закладів торгівлі та громадського харчування для людей з інвалідністю (пандуси, можливість отримання допомоги від продавця, спеціальні місця для паркування, тощо).
Оновлені правила торгівельного обслуговування населення також передбачають:
- Вдосконалення організації торгівлі та виробництва в магазинах, зокрема і в частині забезпечення зручностей для працівників, до прикладу: умову про наявність в торгових закладах окремих приміщень/місць для зберігання працівниками своїх речей.
- Розширення права споживачів на отримання інформації в цифровому форматі про товари та продавців, зокрема, через можливість відсканувати QR-код в куточку споживача для доступу до цієї інформації або у можливість отримати інформацію у паперовій формі на запит споживача.
- Вимоги до компаній, які займаються мережевою торгівлею — вони повинні мати складські приміщення та продавати товари через своїх агентів або доставляти їх покупцям. Інтернет-магазини мають надавати повну інформацію про товар та продавця.
- Встановлення заборони на продаж товарів, які схожі на їжу, але не є їстівними, оскільки це може бути небезпечно, особливо для дітей.
- Регламентацію оптової торгівлі, зокрема й такої, що здійснюється інтернет-магазинами.
- Безбар’єрність, в тому числі й те, що пересувні торговельні точки не мають створювати перешкод та заважати людям з інвалідністю мати доступ до транспорту та інших об’єктів.
Слід відзначити, оновлені правила торгівельного обслуговування населення не набудуть чинності найближчим часом. Як і оновлений закон про права споживачів, оновлені правила торгівельного обслуговування набудуть чинності вже після завершення воєнного стану.