Пацієнт може подати скаргу на медичний заклад в разі порушення його прав. Національна служба здоров’я України (НСЗУ)надала роз’яснення щодо порядку оскарження дій медзакладу, коли права пацієнта порушено.
НСЗУ відзначило, що тільки подавши скаргу, можна разом покращити медичну систему та роботу закладів охорони здоров’я.
Алгоритм дій пацієнта в разі порушення його прав:
- Звернутись зі скаргою до головного лікаря.
- В разі, якщо вирішення проблемного питання не в компетенції головного лікаря мед закладу, або він його не вирішеє – подати скаргу до місцевого відділу/департаменту озорони здоров’я.
- Подати скаргу в електронній формі через сайт НСЗУ (Розділ «Громадянам»).
Серед способів подання/прийому скарг про порушення прав закладом охорони здоров’я є ще й такі:
- Контакт-цент, номер тел.: 16-77 (безкоштовно). Оператор контакт-центру зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
- Е-mail: info@nszu.gov.ua – для надсилання офіційних листів.
- Поштова адреса НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073 – для звичайних поштових листів.
- Особистий прийом громадян головним лікарем, працівниками місцевого відділу/департаменту охорони здоров’я – озвучити скаргу та оформити її письмово разом з особою, що здійснює прийом громадян.
Cкарга пацієнта на медичний заклад – зміст:
- Персональні дані пацієнта (ПІБ, дата народження, адреса)
- Дата події, описаної у скарзі.
- Правильна назва медичного закладу.
- Посада, ПІБ особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу чи іншим чином порушила ваші права як пацієнта.
- Детальний виклад ситуації що склалась.
- Якщо порушення прав пацієнта полягало у вимаганні грошей – зазначте про яку суму йшла мова, а якщо мало наслідком фінансові витрати – додайте копії чеків на медпослуги, ліки.
- Контактні дані скаржника (пацієнта права якого порушено медичним закладом) номер телефону, електронну адресу, поштову адресу.